Testy, testy/ dopadło i mnie

Niedziela, 27 maja 2018 · dodano: 27.05.2018 | Komentarze 5

Po kilku dniach bez roweru dziś w końcu udało się pokręcić. I to pokręcić nie byle jak i nie byle na czym. Owa przerwa spowodowana była lataniem do paczkomatu, czekaniem za kurierem i użeraniem się z pewnym sklepem rowerowym. Ostatecznie w piątek nastał koniec wyżej wymienionych czynności a dzisiaj udało się wszystko zebrać do kupy. Tak więc oficjalnie stałem się posiadaczem roweru na "wielkich kołach"- już jakiś czas temu zdecydowałem się na taki krok i miałem sporo przeglądania ogłoszeń w celu szukania części.

Pokrótce z nowych części:
    - rama Accent Peak w rozmiarze "S" czyli 17,5 cala
    - Rock Shox Reba dual air z manetką
    - krótszy mostek 70 mm od Force'a
    - koła to odpowiednik tego co miałem w GieTku czyli obręcze Rodi Excalibur XC oraz CN Spoke STD14, piasty zostały
    - oponki to znane i lubiane przeze mnie Maxxis Ikon
    - i jeszcze stery pod główkę taper firmy Neco
    - pozostałe części zostały przeszczepione z Gieteka

W tym miejscu muszę pochwalić naszego teamowego mechanika za ekspresowe złożenie kół- dawałem w piątek po pracy a dzisiaj miałem gotowe ;). Kolejna zabawa ze składaniem czekała mnie w domu- zamontowanie wszystkiego, regulacja itp. zajęło chyba z 2,5 godziny po czym trzeba było przetestować jak się na tym jeździ.
    W planie był w całości asfalt, ale jakoś wyszło, że skręciłem w teren i było mniej więcej pół na pół. Pierwsza jazda rzekłbym "na bogato" bo odwiedziłem same spoko miejscówki- Wał Wydartowski, skarpę na Wierzbiczanach oraz ścieżki mojej terenowej pętelki. Jeśli chodzi o wrażenia z jazdy to mam takie, że duże koło wolniej przyspiesza (nie ma jednak tragedii i jest do przyjęcia), świetnie utrzymuje prędkość w terenie jak i na asfalcie, genialnie wybiera nierówności terenu (czułem się jak na fullu z małym skokiem ;) ), bardzo dobrze podjeżdża i zjeżdża. Natomiast pogorszenia zwrotności na razie nie zauważyłem- to może wyjść na bardziej krętych trasach. Ogólne wrażenie jest bardzo pozytywne, spodziewałem się dużo większej "mułowatości" a naprawdę jest spoko. Nieco też obawiałem się, że rozmiar będzie nieco zbyt duży, ale z mostkiem 70 jest w porządku- mogę się swobodnie wychylić za siodełko- czego mi brakowało w 26. Teraz pozostaje jeździć i bardziej poznać zachowanie roweru :)