Kwiecień, 2012

Niedziela, 29 kwietnia 2012 · dodano: 29.04.2012 | Komentarze 0

MTB Maraton Czerwonak

Sobota, 28 kwietnia 2012 · dodano: 28.04.2012 | Komentarze 3

No i zaczęło się dla mnie maratonowe pomykanie :). Praktycznie do piątku myślałem, jaki dystans jechać- ostatecznie zdecydowałem się na Giga- czyli największy. Do miasteczka zawodów dojechałem z rodzinką ‘na styk’, bo ok. 10:40. Kolejek już nie było, odebrałem numerek i słyszę Kurka „Start przesunięty o 15 minut”. Spotkałem również kolegę z klubu- Artura, który jechał Mini. No więc trzeba było się sprężać- przypięcie numeru, wlewanie wody w bidony i jazda się ustawić. Mało brakowało, a wystartowałbym z sektora Mega :D. Na szczęście w porę się zorientowałem i ustawiłem się we właściwym. Oczywiście jak zawsze zero rozgrzewki i dużo czekania na start. Przed samym startem mnóstwo myśli w głowie- czy sprzęt nie zawiedzie, czy ja dam radę cisnąć- w końcu ponad 80 km z przewyższeniem ok. 900 m to nie byle co ;). Końcowe odliczanie: 3, 2, 1 Start. Tempo od początku mocne, próbuję złapać pociąg, ale cholera wszyscy są za szybcy :D. No więc pierwsze kilometry traktuję rozgrzewkowo, poza tym stwierdziłem, że nie ma co się zbytnio forsować na początku i trzeba odpowiednio rozkładać siły. Tym bardziej, że pierwszy raz jadę Giga i lepiej jechać swoim tempem, niż zajechać się na początku i w ogóle nie dojechać do mety. Po jakichś 5 km mija nas czołówka Mega z Markiem Konwą na czele. To jak oni cisnęli- masakra. Dalej śmiganie leśnym duktami Zielonki do Dziewiczej. Podjazd pod wieżę, zjazd i podjazd od połowy ścieżki prowadzącej z parkingu. No i w końcu najlepsze- zjazd Killerem :). Pokonałem go lewą stroną, jak się okazało na końcu było to bardzo dobre posunięcie, bo po Killerze był skręt w lewo między drzewami i fajnie się w niego od razu wbiłem ;). Dalej podjazd pod wieżę, skręt w prawo i jeszcze trochę napierania na Dziewiczej. Później pomykanie Zielonkowymi szuterkami do Tuczna, na bufecie się nie zatrzymuję- mam jeszcze sporo wody, 2 banany i żel- musi starczyć. Kawałek dalej rozjazd i zaczęła się pętla dla Gigowców. Prosta, zakręt, mały podjazd, mały zjazd. I w zasadzie cała tak wyglądała, czyli nic szczególnego. Na początku pętli dostrzegam za mną jeszcze jednego gościa ze Stanley Team-u, był dość blisko, czekam za nim i tak wspólnie kręcimy sporo czasu wypracowując całkiem fajną średnią- prawie cały czas ciśniemy 25- 30 km/h. W pewnym momencie zaczął się odcinek z tym, czego wprost nienawidzę- trawa i same korzenie. Na tym odcinku jechaliśmy 15- 17 km/h. Jadąc po tym czymś miałem takie myśli: „ Niech to huj strzeli, kto po tej trawie z korzeniami puścił trasę” :). Na końcu tego odcinka krótkie błoto, obręcze się zapadają i trzeba na moment zejść z roweru. I był to jedyny raz, gdy byłem zmuszony wykonać taki manewr, reszta trasy w całości w siodle ;). Dalej ciśnięcie, ciśnięcie, ciśnięcie z kolegą ze Stanleya. Jakieś 10- 15 km przed drugim befetem widzę, że zaczyna on odstawać, więc zastawiam go za mną i już do samej mety jadę praktycznie samotnie. Na bufecie się zatrzymuję, biorę 2 kubki wody i wciągam żela- musi starczyć na 20 km :). Dalej w sumie niczym nie wyróżniająca się trasa. Dopiero na Dziewiczej było fajnie. Drugi raz pod Dziewiczą podjeżdżam dzielnie, choć powoli. Czuję już zmęczenie, nogi czasami jakby były z waty, ale dają radę. Przed wieżą wyprzedza mnie jeden koleś- niech jedzie. Na Killerze dosłownie wlekę się za jednym gościem- zjeżdżał dosłownie 10 km/h, czym mnie trochę wkurzył :). Zaraz po zjeździe go wyprzedzam. Po Dziewiczej już fajna, szutrowa trasa aż do mety. Przed Owińskami dochodzi mnie koleś na Krossie, który przez 60 km jechał na stojąco, bo mu się siodło upierdzieliło- jak on dawał radę to nie wiem :D. Jeszcze chwilę jadę i w końcu meta. Uff, koniec. Można odetchnąć. Krótko po mnie na metę wpada kolega ze Stanleya, podziękowaliśmy sobie za współpracę na trasie i od razu biegnę na bufet i po browarka ;). W tomboli tradycyjnie nic nie wygrałem, czekam za wynikami- pojawiają się, jeszcze chwilę spędzamy w miasteczku i pakujemy się do auta.
    Podsumowując pierwsze w życiu Giga: bardzo spodobał mi się ten dystans. Sprzęt dał radę, ja dałem radę i to z przyzwoitym wynikiem. Chociaż mogło być lepiej, 8 minut szybciej i miałbym 3 miejsce na pudle :D. No ale jak na pierwszy raz, w dodatku, że jechałem z nastawieniem sprawdzenia się to chyba nieźle. Także od dzisiaj jeżdżę chyba na Giga ;).

Wyniki:
    14/22 open
    5/9 M2
    3:43:42 h

W oczekiwaniu na start © micor
    Kategoria Maraton, 50-100 Km

Piątek, 27 kwietnia 2012 · dodano: 27.04.2012 | Komentarze 0

Treningowo na XC

Czwartek, 26 kwietnia 2012 · dodano: 26.04.2012 | Komentarze 2

Jazda na przepalenie przed sobotnim maratonem. Przejechałem 6 pętli XC na Łazienkach. Co najlepsze zajęło mi to równą godzinę, czyli ok. 5 minut szybciej niż 1 Kwietnia na zawodach. I to w dodatku tempem treningowym- jak wiadomo mniejszym niż na XC i dwukrotnie prawie zaliczając glebę. Widać, że forma idzie do góry. No chyba, że miałem wyjątkowo dobry dzień na śmiganie :). Zobaczymy w sobotę jak pójdzie.

Praca

Wtorek, 24 kwietnia 2012 · dodano: 25.04.2012 | Komentarze 0

Praca

Poniedziałek, 23 kwietnia 2012 · dodano: 23.04.2012 | Komentarze 0

No i się ruszyło. Kilka rowerów jest na serwisie, więc jest co robić. Teraz to dzwońcie i przywoźcie swoje maszyny i dajcie zarobić hehe. Przy okazji wizyta w rowerowym po koszyk i bidon, przyda się w sobotę- litr płynów powinien starczyć na maratonowe pomykanie.

Mocny trening

Niedziela, 22 kwietnia 2012 · dodano: 22.04.2012 | Komentarze 3

Dzisiaj wyjechałem z zamiarem pojechania na rynek i jazdy z klubowymi kolegami. Kawałek przed Gnieznem spotkałem grupę szosowców z którymi jechał znajomy z klubu- Robert. Machnął mi, zawróciłem i pognałem z nimi. Trasa jak zwykle przez wioski do Wrześni. Tam postój w knajpie podczas którego uzupełniłem węglowodany Lechem Pilsem. Dalsza droga przez wioski do Niechanowa, a stamtąd do Gniezna, gdzie zrobiliśmy przerwę na Lecha Pilsa :). Z Gniezna do domu kręciłem już samotnie. Na początku miałem wątpliwości czy dam radę trzymać tempo, jak się okazało niepotrzebnie. Dawałem radę nawet przy prędkościach rzędu 36- 38 km/h. Także siła jest, a to dobry prognostyk przed sobotnim maratonem. Wogóle zastanawiam się czy jechać Mega czy Giga. Nie wiem czy dam radę pociskać 86 km tempem wyścigowym- pewnie 2 dni przed zawodami się zdecyduję, który dystans pojadę :).

Dzisiejsza trasa:
    Mnichowo> Dalki> Pawłowo> Czerniejewo> Września> Gulczewo> Sobiesiernie> Czechowo> Grotkowo> Niechanowo> Kędzierzyn> Gniezno> Kokoszki> Mnichowo

Sobota, 21 kwietnia 2012 · dodano: 21.04.2012 | Komentarze 0

Terenowa runda

Środa, 18 kwietnia 2012 · dodano: 18.04.2012 | Komentarze 2

Dzisiaj pojechałem na rundę po Wierzbiczańskim lesie. W drodze wymęczył mnie wmordewind i nie jechało mi się przez to najlepiej. Na początek zrobiłem połowę pętli XC i trasą maratonu do lasów. W terenie poszalałem na podjazdach, zjazdach i singielkach. Po raz pierwszy w tym roku przejechałem się singlem wzdłuż jeziora z Kujawek na Lubochnię. Trochę zapuszczony, ale w sumie jest OK. Podjazdy i zjazdy podjeżdżałem bez problemu, tylko ten wiatr. Za to powrót miałem z wiatrem w plecy :).