Sierpień, 2016

Terenowa pętelka

Wtorek, 30 sierpnia 2016 · dodano: 30.08.2016 | Komentarze 2

Start po obiedzie i przy ładnej pogodzie- szkoda marnować takową. Wyjazd to trening na mojej ulubionej trasie w okolicy, dawno już nie odwiedzanej zresztą. I jechało mi się wspaniale- nie ma jak pomykanie na swojej dobrze znanej pętli, niezła frajda. W sumie obawiałem się ile mocy w nogach zostało po mizernym sierpniu- okazało się, że całkiem dobrze na podjazdach kręciły. W końcu trzeba to przynajmniej utrzymać na Jelenią ;). No, dzisiaj wstąpiłem do serwisu spytać o koszt poskładania koła- powiedzieli 40- 50 zł. Za tyle to myślę, czy samemu by się za to zabrać :D.

Cybina

Niedziela, 28 sierpnia 2016 · dodano: 28.08.2016 | Komentarze 1

Dziś od rana miałem grzebanie przy GieTku- wymiana łożysk w przedniej piaście (kolejne straty po Czerwonaku). Kilka uderzeń młotkiem i nowiutkie łożyska na miejscu- starczą na kolejne kilka lat ;). Nowe części trzeba było rozruszać, no i nie można było nie pokręcić w ładny dzień- padło na tripa do Rozlewisk Cybiny. W pierwszą stronę trasę uprzykrzał trochę przednio-boczny wiatr, poza tym kilka postojów miałem- a bo jakaś dziwna pozycja siodła, a bo za dużo powietrza w dętkach ;). Po zmianach kręciło się dużo przyjemniej. Na wjeździe do Biskupic z przeciwka jechał biker i jak się okazało był to Grigor. Prawie się nie rozpoznaliśmy, rzucił mi się tylko w oczy GieTek jego brata- po tym go poznałem hehe ;). Tak ucięliśmy małą pogawędkę i trzeba było się zbierać, bo Grzechu był umówiony- trzymam za słowo co do przyszłego roku tej! Dalsza droga w porządku poszła, w Uzarzewie zaliczony fajny brukowy podjazd i bardzo terenowy dojazd dolinką do punktu widokowego na Cybinę. Tutaj dłuższa przerwa na ławce, przy tym dawka spokoju i dźwięków natury przyjęta :). Powrót w zasadzie standardowy i szybki przez sprzyjający wiatr. W Wierzycach spotkałem Kubą i Pana Jurka i razem z nimi pokręciłem do Woźnik, gdzie odbiłem do domu.

Luźno

Poniedziałek, 22 sierpnia 2016 · dodano: 22.08.2016 | Komentarze 0

Po Czerwonaku chodziłem dzisiaj cały dzień tak zamulony, że stwierdziłem "albo przejdzie na rowerze, albo się dobije do końca". W sumie rower pomógł- a od rana było porządne czyszczenie GieTka. Trasa to było- Pawłowo, wzdłuż S5 do Gniezna i trochę kręcenia się po mieście.

Czerwonak MTB Maraton 2016

Niedziela, 21 sierpnia 2016 · dodano: 22.08.2016 | Komentarze 2

Kolejny tegoroczny start u Gogola i najtrudniejszy jak dotąd mój start- na pewno nie będę miło go wspominał. Śledząc prognozy na niedzielę można było spodziewać się deszczu i sporo błota, ale to co było na trasie przerosło moje nawet najgorsze wyobrażenia.
    Przed startem nie miałem nawet chęci na jakąkolwiek rozgrzewkę, za to miło spędziłem czas na pogawędkach ze znajomkami- m.in. chłopaki z Kalisza, JPbike czy Dawid z teamu Gogola. W sektorze ustawiam się razem z Jackiem i Danielem- oczywiście gawędząc do samego końca ;). A sam start tradycyjnie opóźniony, więc sporo rozmów było. Ruszyli w końcu... i jedyne co pamiętam to błoto, błoto, błoto i błoto. Pierwsze kaemy strasznie ciężko mi szły, wszak pierwszy raz przyszło mi jechać w takich warunkach. Początkowe pociskanie w dużej grupie nawet nienajgorzej wchodziło, w grupce był oczywiście Daniel- który gnał jak szalony po tej błotnistej mazi. Pomyślałem, że ponownie będzie mocne gnieźnieńskie napieranie, ale nic z tego. Czas mijał, pociąg się pourywał, ja niestety zostałem i siły ubywały. Jakiś czas jechałem samotnie i bez fajerwerków, a po 30 min zaliczyłem przymusowy postój. Odkryłem przyczynę niekomfortowej jazdy- zbyt nisko umieszczone siodło (obniżone do transportu)- podniesione i przy tym straciłem kilkanaście pozycji na pewno. Po tym to od razu lepiej zaczęło mi się jechać, choć odtąd to przeszła mi już wszelaka chęć do ścigania. Chwilę później widzę kogoś bez powietrza w kole- i chciałem biedakowi szczerze pomóc, więc stop i pompka w ruch. Niestety nieudanie i dobre kolejne kilka minut w plecy. Po zebraniu się to stwierdziłem brak szans na dobry wynik i jechałem z myślą "Kiedy koniec?". Dalsza jazda do Dziewiczej to samotne pomykanie- udało się zalatwić kilku gości. W zasadzie do Dziewiczej chęci dodawała myśl, że Asia będzie cykać fotki na killerze. A co zastałem? Asię z Marcinem na szczycie jakiegoś dennego podjazdu i nawet bez żadnej wyżerki w postaci placka np. Oj, nieładnie :D. Jeszcze usłyszałem od niej "Boże, jak ty wyglądasz?" ;)- na dobrą sprawę sam tego nie chciałem wiedzieć. Na tutejsszej sekcji XC odpaliłem moje techniczne szaleństwa i kolejnych kilku załatwiłem, w tym jednego na killerze- w zasadzie Dziewicza to było jedyne miejsce, gdzie jechało mi się przyjemnie. Od Dziewiczej do rozjazdu to dalsze wypatrywanie pojedynczych sztuk przed sobą i w większości udane wyprzedzanie. Za to na drugiej pętli było kilka długich i mega błotnych prostych, które stopniowo wysysały ze mnie siły. Zabierały powera tak, że zupełnie poważnie myślałem żeby zatrzymać się i zejść z trasy po prostu. Takie myśli pojawiały się mniej więcej co 10 minut. Złożyło się jednak tak, że krótko po rozjeździe na jednej z takich prostych za moimi plecami pojawił się Rysiu Bróździński i pomykało się jakoś lepiej we dwójkę. Tylko dzięki temu jeszcze jechałem ;). Tak wspólnie jechaliśmy a sił coraz bardziej ubywało- żel niewiele pomógł. Aż się dziwiłem, że przed Dziewiczą doszliśmy trzech gości (zostali z tyłu na podjeździe), killer samotnie przejechany a na ostatnim zjeździe wyprzedziłem gościa na fullu Scotta- to ponownie dzięki mieszance szaleństwa i techniki ;). Odtąd do mety to jechałem na sporej bombie (pierwszy raz na maratonie), ale ostatecznie kilku z mega jeszcze wyprzedziłem. Ostatecznie kończę po sporo ponad 3 godzinach- nie pamiętam kiedy tak długo jechałem wyścig. Po mecie to nie miałem chęci do niczego, naprawdę. Najtrudniejsze zawody jak dotąd. Na wyścigu duży plus należy się sprzętowi- wszystko sprawnie działało przez cały dystans. Straty- kółko przerzutki zniszczone jak i klocki do wymiany. Po takich przeżyciach to myślę czy Stęszew odpuścić czy jechać, zobaczymy.

Wynik
    43/ 76 open
    12/ 18 M2

Kategoria 50-100 Km, Maraton

Na rozruszanie przed Czerwonakiem

Sobota, 20 sierpnia 2016 · dodano: 20.08.2016 | Komentarze 5

Jazda asfaltowa przez Czerniejewo i koło "eSki" na małe rozruszanie mięśni przed maratonem. Dziś też kupiona nowa felga- Accent Pathfinder, zostały szprychy i zlecenie złożenia i gotowe. Po jeździe obowiązkowo obejrzany olimpijski wyścig XC kobiet i mega radość ze srebra Majki! Jutro też zapowiada się ciekawie u mężczyzn, ja stawiam na Nino Schurtera ;).

Pechowy wyjazd z GKKG

Poniedziałek, 15 sierpnia 2016 · dodano: 15.08.2016 | Komentarze 3

Dzisiejszy trening teamowy okazał się dla mnie bardzo pechowy, ale po kolei. Z Mnichowa ruszam z Markiem na miejsce ustawki- Łazienki, dojazd spoko- na miejscu czekają Artur i Tomek i ruszamy. Standardowo od razu z kopyta, podjazd na asfalt i chwilę potem wspomniany pech. Jadąc za Arturem na zakręcie z widocznością bardzo ograniczoną drzewami z naprzeciwka pojawił się samochód. A że w tym miejscu jest wąsko trzeba było hamować, niestety zbyt późno zareagowałem i żeby nie wpaść na kolegę odbiłem nieco, wypiąłem lewy but i w tym momencie zaliczyłem klasyczne OTB. Czułem tylko jak odbiłem się od bocznych drzwi auta, po tym od razu spojrzenie na rower i okazało się, że przednie koło auta najechało na tylne GieTka. No to pięknie myślę- koło do wymiany. Choć teraz po przemyśleniu stwierdzam, że i tak w miarę dobrze się skończyło bo wiele nie brakowało żeby wpaść w przód auta, pod koło czy gdzie indziej i mogło być różnie. Swoją drogą to dobrze, że kobieta nie wysiadła, gdyż z późniejszych relacji kolegów zderzak przy upadku się porysował :D. Po ogarnięciu się Artur wyszedł z propozycją pożyczenia koła na trening więc podjechaliśmy do niego i była szybka wymiana. Ostatecznie udało się przejechać do końca, choć było ciężko, bo kaseta zajechana tak, że miałem do dyspozycji biegi 1-4 i 8 (kaseta 8), więc większość jechałem siłowo na 36-11 :D. Po dojeździe do Gniezna podjechaliśmy na powrót zamontować moje koło i jakoś się dokulałem do domu. Ech, mam nadzieję że limit rowerowych nieszczęść co najmniej na ten rok wyczerpałem. Teraz to czeka mnie zakup co najmniej nowej obręczy i szprych- budżetowo będzie ;).

Powidz/ Skorzęcin/ Jankowo

Niedziela, 14 sierpnia 2016 · dodano: 14.08.2016 | Komentarze 1

Dziś wolny dzień więc kręcenie musiało być zaliczone. Plan taki, żeby zrobić ok. 100 km, padło na rejony Powidzko- skorzęcińskie. Przed wyjazdem z Gniezna zaliczyłem jeszcze hopkę- a ta jakoś powiększyła się od mojego ostatniego przejazdu nią i przy lądowaniu udało mi się dobić SIDa (pierwszy raz od zamontowania) ;). Do Powidza to odcinek specjalny znaną trasą przez Lubochnię, Gaj, Ostrowite. W Powidzu standardowo zaliczony najlepszy podjazd i zjazd po korzeniach jak i musiałem posilić się gofrem z budki- żołądek domagał się prowiantu ;). Powrót przez Wylatkowo, Skorzęcin- stąd wleciał mix znanych i nieznanych leśnych ścieżek. Wyjazd w Gaju i tu krótki postój przez mały letni deszcz. Po tym Krzyżówka, odbicie na Wierzbiczany i powrót do domu standardowym wariantem terenowej pętli. Generalnie większość powrotu to towarzystwo wmordewindu, ale nawet on mi dziś nie przeszkadzał :).

Rozjazd po wczoraj

Poniedziałek, 8 sierpnia 2016 · dodano: 08.08.2016 | Komentarze 0

Pomaratonowy rozjeździk po okolicy. W Żydowie spotkałem Daniela- też robił rozjazd i razem pokręciliśmy do Gniezna wymieniając po drodze wrażenia z wczorajszego ścigania. Na "Łazienkach" zaliczyłem jeszcze kilka terenowych podjazdów i lotów z hopek- ot dla zabawy ;).

Suchy Las MTB Maraton 2016

Niedziela, 7 sierpnia 2016 · dodano: 08.08.2016 | Komentarze 4

Po miesiącu przerwy pora na kolejny w kalendarzu Gogolowy maraton- Suchy Las, czyli zapowiadało się raczej płasko a jak się okazało kilka metrów w górę przyszło pokonywać :). Już przed startem wiedziałem, że nie pójdzie mi tak, jak bym oczekiwał- chwilowo tryb pracy spowodował, że czasu na jazdę i regenerację praktycznie brak, a i w niedzielę rano wróciłem z nocki i startowałem bez snu. Tak więc kumulacją wszystkiego było turbo zmęczenie i słabe przedstartowe nastawienie.

Start w końcu z pierwszego sektora (forma pokazywała, że to odpowiednie miejsce dla mnie) i początek spokojnie poszedł- nie za szeroko było i ryzykowanie niewskazane więc wzmożona czujność była zachowana ;). Pierwsze kilometry tak jak przewidywałem ciężko szły, choć nogi coś tam kręciły i kilku udało się załatwić. Po początkowym terenowym napieraniu wyjazd na długą asfaltową prostą z poligonu do Biedruska i tutaj to była porażka w moim wykonaniu. Siły brakowało bardzo, prędkości podchodziły pod 40 km/h a i tak każdy mnie mijał jak chciał. Ten odcinek to była walka z samym sobą a nie z innymi. W pewnym momencie minął mnie Daniel jadący w jednej grupie- trudno, jechałem na ile mogłem i z myślą żeby ta szosa się wreszcie skończyła- szosowiec jak widać ze mnie żaden ;). W Biedrusku w końcu nastał koniec asfaltowej męczarni i wjazd na teren pałacu. I tu to już jechałem na 100% swoich techniczno- terenowych umiejętności ;). Były spoko zawijasy, podjazd też się zdarzył i kilka zjazdów również. Szczególnie na zjeździe ze schodów wyszła moje techniczna strona- szybko było i na końcowych podłużnych schodkach tył nieźle podskoczył- udało się opanować z dziwnym okrzykiem :). Właśnie na tym fragmencie sporo nadrobiłem i mijałem sporo ludzi, Daniela tutaj też łyknąłem- miał problem z wypadającym bidonem i łańcuchem. Po wyjeździe z pałacowej sekcji dalsze terenowe napieranie- szło spoko i utworzyła się trzyosobowa grupa, z którą fajnie się pomykało. W jednym momencie dogonił mnie Daniel i tak wspólnie cisnęliśmy dając sobie dobre zmiany i podkręcając tempo. Przed podjazdem na Morasko pojawił się jeszcze Krzychu i mieliśmy gnieźnieńską paczkę MTB :D. Po wjeździe na drugie kółko trzymałem się pociągu bez problemu standardowo do czasu poligonowej prostej, gdzie ponownie zaliczyłem potworną męczarnię i masakrycznie zostałem za grupą Daniela i Krzycha. No i znowu straciłem mnóstwo pozycji. Za to zgodnie z przewidywaniami część odrobiłem przy pałacu- w tym Krzycha mającego problem z poluzowaną kierownicą jak również dogoniłem Daniela i ponowna klubowa współpraca była ;). Schodowy zjazd był teraz lepszy niż poprzednio- było szybciej i z dwoma kolegami obok mnie, adrenalina wysokich lotów ;).Odtąd to udało mi się załapać w miarę odpowiedni rytm i jechało się dużo lepiej (w końcu). Terenowe pomykanie wchodziło bez problemów jak na mnie przystało :). W okolicach Moraska doszedłem grupę m.in. z Rysiem Bróździńskim i kilkoma innymi i tak przejeżdżam z nimi chwilę, a jeden na podjeździe został z tyłu. Na ostatniej prostej przed metą nie wytrzymałem tempa pociągu- trudno. Z drugiej strony gonił mnie wspomniany z podjazdu kolega i musiałem ostatkiem sił obronić pozycję- udanie. Po zawodach Krzychu jeszcze znalazł Drogbasa i żeśmy miło pogawędzili ;).

Po starcie to nie wiem czy być zadowolonym czy nie- asfaltowe odcinki to tragedia, wynik taki sobie. Z drugiej strony to ukończyłem jako lider GKKG- mieszane odczucia po maratonie mam...