Tegoroczny rekord kilometrażu

Sobota, 25 maja 2019 · dodano: 28.05.2019 | Komentarze 6

Kolejne podejście do Poznańskiego Pierścienia, tym razem spontaniczne i samotne. Na dobrą sprawę dwa dni wcześniej wymyśliłem sobie, że fajnie byłoby przejechać jakąś dłuższą trasę. Po miernej analizie możliwych kierunków padło właśnie na kolejny objazd Ringu. Start o 7 rano (godzinę później niż planowałem) i ruszyłem w 40 kilometrowy dojazd do Promienka, gdzie zacząłem trasę "właściwą". Pierwszy raz postanowiłem jechać najpierw w kierunku Kostrzyna i dalej na Kórnik- głównie, żeby średnio lubiany przeze mnie odcinek mieć już na samym początku. W Kórniku musiałem zrzucić kurtkę, bo zaczynało się robić cieplutko. Szybki przejazd sympatyczną promenadą nad jeziorem i dalej w kierunku Mosiny i WPNu. Podjazd pod Osową dla odmiany ulicą Spacerową i wjazd do Parku Narodowego. Tu odbiłem z wyznaczonego szlaku na rzecz przyjemnego singielka nad Góreckim. Pierwszy dłuższy postój zarządziłem przy źródełku w Żarnowcu posilając się własnoręcznie zrobionymi naleśnikami- pychotka ;). Dalsze kilometry to na zmianę nieco asfaltu, nieco terenu. Ciekawiej zaczęło robić się w okolicach Suchego Lasu. Tam wstąpiłem na pumptrack, by zrobić kilka kółek czerpiąc przy tym nieco frajdy :). Szybki przejazd przez Morasko i ponownie odbiłem ze szlaku. Powodem była chęć zobaczenia starego żurawia portowego nad Wartą. Wjazd na ścieżkę przy Warcie okazał się planem trafionym w dziesiątkę. Szczególnie utkwił mi w pamięci moment, w którym niespodziewanie zza drzew wyłoniły się elewatory w Czerwonaku- to dało tak świetny efekt, że aż gęba na chwilę się otworzyła :D. No i żuraw też ciekawie wygląda- z pewnością wrócę obadać go dokładniej, tym razem od drugiej strony rzeki. Dalsza trasa to NSR do Biedruska i przelot do Murowanej Gośliny. Stąd już miałem rzut beretem do skraju Puszczy Zielonki i kolejnej dawki terenu. Znów jechało się dużo przyjemniej w otoczeniu tutejszego lasu ;). W Zielonce kolejna dłuższa przerwa na pozostałą część naleśników i ponowne wskoczenie w kurtkę oraz montaż światełka na kierownicy- zrobiła się 19 godzina. Później kolejno Dąbrówka Kościelna, Bednary, Wronczyn, Borowo i Promienko- gdzie zamknąłem dzisiejszą pętelkę. Droga powrotna do Gniezna przebiegła w całości asfaltem przez Pobiedziska i Wierzyce.
    I tym sposobem drugi w życiu przejazd Ringu wraz z dojazdem z domu i powrotem na kołach zaliczony :). Przy końcu odczuwałem bolące nadgarstki, paluchy stóp oraz obtarty tyłek- przez co ostatnie kilometry były delikatnie mówiąc średnio komfortowe ;). Mimo wszystko cieszę się, że zebrałem się by samotnie machnąć taki dystans spędzając cały dzień na rowerze ;).

| 05:09 piątek, 2 sierpnia 2019 | linkuj Jacek - Dzięki kolego! Żuraw stoi w Czerwonaku i robi świetne wrażenie gdy jedzie się po drugiej strony rzeki ;).

Ania - Ponownie chciałem się zmierzyć z tym Ringiem ;). A naleśniki bardzo lubię ;)

Grigor - Tej po tym wyjeździe to moja forma jest gdzieś tak mniej więcej w sąsiednim układzie słonecznym :D

Marcin - No dzięki!

Mariusz - Trzeba mieć tylko cały dzień wolny, dużo samozaparcia i twardy tyłek :D
    maniek1981
    | 21:47 wtorek, 2 lipca 2019 | linkuj Konkret, z taką ilością terenu. Może kiedyś i mi się uda :D
    marcingt
    | 10:00 piątek, 31 maja 2019 | linkuj Dobry solo dystans wszedł. Serio szacun, że powtórzyłeś tę trasę :P
    | 20:22 środa, 29 maja 2019 | linkuj Teraz widzę gdzie jest moja forma sprzed kilku lat :-( Ale Tobie gratuluję i szczerze podziwiam.
    anka88
    | 19:23 środa, 29 maja 2019 | linkuj Moje gratulacje! Świetny dystans i super pomysł na wyjazd. Naleśniki...mmm... :)
    | 19:53 wtorek, 28 maja 2019 | linkuj Ależ godny kilometraż - brawo Dawidzie !
    A o tym żurawiu do tej pory nie słyszałem...
    Naleśniki... narobiłeś mi smaka :)

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa asudo