Mostek nad Wełną, Puszcza Zielonka i PK Promno

Sobota, 8 marca 2014 · dodano: 08.03.2014 | Komentarze 7

Plan na dzisiejszy trip powstał w mojej głowie już kilka dni temu, a pretekst dał Piotras, który to obfocił mostek nad rzeką Mała Wełna w okolicach Pawłowa Skockiego. W piątek wieczorem zgadałem się z Mistrem Jerrym na wspólny wypad w tamte okolice. Zbiórka o 10:00 na torach i jazda po Mateusza, który czekał na Poznańskiej. Stąd już we trójkę ruszyliśmy do Kiszkowa, a trasa była z początku mega nudna- przed nami było 30 km po asfalcie i w dodatku wiał wmordewind, który troszkę nas ochładzał. W Kiszkowie wstąpiliśmy na wieżę przy Stawach Kiszkowskich, gdzie znajduje się Ostoja Ptactwa Wodnego. No i rzeczywiście, dziś tego ptactwa było na stawach sporo. Dalej z Kiszkowa już rzut beretem do Pawłowa Skockiego i kawałek polną drogą w stronę Wysokiej. Dojechaliśmy do jakiegoś małego wiaduktu i dalej troszkę na czuja przez szuter, pola, łąki i nawet torami kolejowymi docieramy nad owy mostek nad Małą Wełną- cel wyjazdu osiągnięty ;). Focimy, przechodzimy na drugą stronę i z powrotem, nawet wynajdujemy zabawę w postaci rzucania kamieni do wody :D. Wracamy torami kolejowymi do pierwszego mini wiaduktu, na szuterek i powrót do Pawłowa. Dalej obieramy kurs na Dąbrówkę Kościelną, gdzie zrobiliśmy dłuższy postój na ławeczkach. Po najedzeniu się i wygrzaniu w marcowym słońcu ruszyliśmy w stronę Bednar, po drodze mijając głaz pamięci prof. Bogusława Fruzińskiego oraz zwiedzając Rezerwat "Klasztorne Modrzewie". Dalej to droga traktem Bednarskim do Bednar, Wronczyn i wyjeżdżamy na stacji w Promnie. Stąd skierowaliśmy się nad jezioro Dębiniec i postój na fotki. Przecinamy asfalt Pobiedziska- Kostrzyn i jedziemy fajnymi wąwozami obok jeziora Drążynek (chyba ;) ), kierujemy się na Kociałkową Górkę i myk w teren na podbój kolejnych wąwozów. Przejeżdżamy też obok fajnej górki, z której zjeżdżaliśmy w październiku razem z Kubą i Piotrasem- muszę tu zawitać ;). Z Kociałkowej na Zbierkowo i asfaltem do Wierzyc. Tutaj żegnam się z Panem Jurkiem i Mateuszem- oni pojechali na grochówkę, ja natomiast nie mogłem posiedzieć z nimi, gdyż obiecałem babci, że wpadnę na kawę i sernika- MNIAM! ;). Tak więc pożegnałem ekipę i samotnie ruszyłem do Gniezna. Lasem przez Przyborowo i Leśniewo do Pawłowa i dalej przez Gębarzewo do Gniezna. U babci miałem duży popas- barszcz ukraiński, kawa, pyszny sernik- energia od razu przyszła :). Po żarełku wyruszyłem do domu już przy zapadających ciemnościach- przez miasto i Dalki do domu.

Jeszcze w Promnie zaczęło mi uciekać powietrze z tylnego koła, na szczęście powoli i po dopompowaniu dało się dojechać do domu. Po zdjęciu dętki okazało się, że przetarła się przy wentylu, ale jakoś dziwnie, bo od strony felgi. Jako, że miałem nową to wymieniłem, bo stara miała już 5 łatek i pokrzywiony wentyl- urok Presty. Nowa dętka ma zawór samochodowy ;).

Ostoja Ptactwa Wodnego "Stawy Kiszkowskie"

Mostek nad rzeką Mała Wełna

Dąb papieski w Dąbrówce Kościelnej

Puszcza Zielonka

Nad jeziorem Dębiniec

Wygrzewając się w marcowym słońcu

| 08:59 poniedziałek, 10 marca 2014 | linkuj 19Piotras85 - A na mapie jest linia nieczynna ;). Cel osiągnięty :).
    19Piotras85
    | 07:57 poniedziałek, 10 marca 2014 | linkuj Micor - nie mówiłem Ci, że tamtędy jeździ pociąg ;p ale mieliście szczęście, że nie jechał ;) Mostek zaliczony, fajna wycieczka ;)
    | 18:46 niedziela, 9 marca 2014 | linkuj z3waza - Dzięki za radę. Na razie profilaktycznie podziałałem z opaską ;).

grigor86 - Jasne, że dobra wyrypa ;D. Też ciągnie Was do Zielonki co? Cisza, spokój, las- idealna miejscówka na rower.

kkkrajek18 - Dzięki, starałem się przy fotkach ;). Taka pogoda się pewnie już utrzyma, także niedługo będziemy wygrzewać się w krótkich gaciach ;). Również pozdrawiam!

jerzyp1956 - No pewnie, wypady gnieźnieńskiej ekipy zawsze są ciekawe ;).
    jerzyp1956
    | 07:35 niedziela, 9 marca 2014 | linkuj Super fotki i fajny wypad.
    | 22:40 sobota, 8 marca 2014 | linkuj Świetna wyrypa po raz kolejny Micor! Nawet dziś się nasze drogi skrzyżowały.
    z3waza
    | 21:31 sobota, 8 marca 2014 | linkuj Przecieranie się dętki przy wentylu może być oznaką zużycia opaski - ja kiedyś w jeden dzień tak trzy dętki załatwiłem

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa kaweg