Turystyczne walory Ziemi Pałuckiej

Niedziela, 9 marca 2014 · dodano: 09.03.2014 | Komentarze 7

Plan na dzisiejszy wypad siedział mi w głowie chyba od środy :). Rano telefon do Pana Jurka, czy ma ochotę kręcić ze mną. Przystał na propozycję tripu i o 10:30 spotkaliśmy się na torach. Z Gniezna wyjechaliśmy w kierunku Gołąbek, po drodze mijając Wełnicę i śmigając lasem Dębówieckim. Na plaży w Gołąbkach zrobiliśmy postój na kanapki i wygrzewając się w słońcu, które pięknie dzisiaj grzało już od samego rana ;). Z Gołąbek na Dolinę rzeki Gąsawki, po drodze mijając jeziora Przedwieśnia i Wieśniata. Po dotarciu do Doliny Gąsawki postanowiliśmy obadać, czy ścieżka turystyczna jest już przejezdna. Okazało się, że jest już całkowicie sucha- co mnie trochę zaskoczyło, no i można spokojnie ją objechać. Tak więc ruszyliśmy po ścieżce pełnej korzeni, wspinając się na podjeździe, przejeżdżając przez mostek. Wyjechaliśmy przy jeziorze Oćwieckim i stąd obraliśmy kierunek na Chomiążę Szlachecką, aby zobaczyć Ośrodek Wypoczynkowy "Gród Piasta". Byłem tu pierwszy raz w ubiegłym roku, Pan Jurek natomiast pierwszy raz był dzisiaj. Obfociliśmy "Gród Piasta" i skierowaliśmy się w dalszą drogę do Wenecji. Przez Wenecję tylko przelatujemy i jedziemy do kolejnego celu tripu- przystanek z tarasem widokowym przed Gąsawą, z którego rozciąga się widok na jezioro Godawskie. Tutaj focimy i robimy dłużsży postój na posilenie się. Dalej to Gąsawa i już kierunek na Dębówiec. Od Gąsawy aż do lasu jechaliśmy z wmordewindem, który nas wychładzał, a mnie już masakrycznie denerwował ;). Na skraju lasu robimy kolejny postój na popas. Patrzymy, a tu jedzie jakiś rowerzysta- powiedzieliśmy sobie 'Cześć' i pojechał. W oczy rzucił mi się coś znajomy rower i po chwili namysłu mówię do Mistra Jerrego, że to Hyluś jechał :). Uświadomiłem to sobie, gdy już odjechał od nas. Pozdro Hyluś! ;). Droga do Gniezna to już ukojenie po wmordewindzie. W dużej części przez las i Wełnicę. Przejazd obok katedry, Wenecja i pożegnanie na torach.

Wyszła całkiem fajna trasa ze sporą ilością terenu i po ekstra Pałuckich rewirach. Piękne widoki i nawet niezłe wzniesienia są w tych okolicach. Trzeba odwiedzać! ;)

Grób napoleońskiego żołnierza

Gołąbki

Dolina rzeki Gąsawki

Mini "Szalony Drwal" w dolinie Gąsawki ;)

Ośrodek wypoczynkowy "Gród Piasta"

Przystanek z punktem widokowym...

...a z góry Pałuckie krajobrazy

Gąsawa

Polecam wszystkim! :)

| 18:26 wtorek, 11 marca 2014 | linkuj kamilld - Z Rogowa to masz tam rzut beretem. Wyruszaj tam, bo naprawdę warto! :)
    kamilld
    | 09:12 wtorek, 11 marca 2014 | linkuj znajome tereny :) Niedługo tam zawitam :)
    | 18:54 poniedziałek, 10 marca 2014 | linkuj jelon85 - Dzięki, tamte rejony to jedno z najbardziej urokliwych miejsc w miarę niedalekiej odległości od Gniezna. Haha to widzę, że Hyluś też dopiero później się zorientował że to my byliśmy :).

Jurek57 - Prawda- piękne tereny. Na takie dalsze wyjazdy zawsze można wsiąść w pociąg i podjechać ;).

grigor86 - Ekstra! Tylko daj znać to trzaśniemy wspolnego tripa w te rejony ;).

sebekfireman - Znowu nie zjechałem stamtąd. Tyle razy tam byłem i jakoś nigdy nie mogę się zabrać za ten zjazd :D. "Gród Piasta"- w skrócie wyjeżdzasz z Doliny Gąsawki nad jeziorem Oćwieckim, skręcasz w prawo i jedziesz cały czas prosto lasem :). Jak dalej są górki, to muszę tam pojechać ;).
    sebekfireman
    | 16:25 poniedziałek, 10 marca 2014 | linkuj Szalonym drwalem w Gąsawce zjechałeś? :P Nawet nie mam pojęcia gdzie ten Gród Piasta się znajduje. Tak w ogóle to kawałek dalej w Pniewach są fajne pagórki.
    | 21:19 niedziela, 9 marca 2014 | linkuj No to Micor dałeś mi namiar na kolejną wspólna wycieczkę. Super wypad jak zwykle!
    Jurek57
    | 20:49 niedziela, 9 marca 2014 | linkuj Ładnie ! szkoda że tak daleko ...
    jelon85
    | 20:33 niedziela, 9 marca 2014 | linkuj Bardzo fajną trasę na dzisiaj wybrałeś! Też miałem w planach odwiedzić w tym tygodniu Dolinę Gąsawki:)
    Hehe - z tym Hylusiem niezłe jaja, rozmawiałem z nim przez telefon, krótko po tym jak się minęliście i wspominał mi, że chyba Was mijał, ale za późno się pokapował:D

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa skuki