Nadwarciańskie rewiry

Sobota, 12 kwietnia 2014 · dodano: 13.04.2014 | Komentarze 7

W końcu dłuższy trip. Razem z Mistrem Jerzym i Marcinem postanowiliśmy wybrać się w nieznane rejony, położone w dalszej odległości od Gniezna.
    Dwuosobową ekipą podjechali po mnie do Mnichowa i ruszyliśmy w kierunku celu wycieczki. Początek przez Czerniejewo do Wrześni. Dalej na Miłosław- bocznymi drogami m.in. przez takie wioski jak Chwalibogowo, Bardo i Murzynowo Kościelne. Po dotarciu do Miłosławia wstąpiliśmy do sklepu na małe zakupy i ruszyliśmy do Bażantarni- którą zwiedzaliśmy w ubiegłym roku razem z Bobikiem podczas wyjazdu na MP w Żerkowie. Tu mieliśmy fajne atrakcje- najpierw podczas ustawiania się do wspólnej fotki usłyszałem szelest- dokładnie taki, jak gdy powietrze ucieka z przebitej opony. Po chwili stwierdziłem, że to dźwięk owada machającego skrzydłami w trawie. Ja tu chciałem biedaczynę uwolnić, rozgrzebuję trawę butem i po chwili z trawy wyleciał bąk :D. Uwił sobie chyba gniazdo w tej trawie, na szczęście zdążyliśmy z Marcinem uciec przed nim ;). Druga atrakcja to spory samiec z ogromnymi rogami, który pięknie pozował nam do zdjęć, a gdy odeszliśmy to patrzył, że mamy przyjść ponownie :D. Po tych atrakcjach ruszyliśmy do Pyzdr, oczywiście omijając trasę wojewódzką. Tu dłuższy postój, bo Jerrego coś brzuch bolał i musiał wypić gorącą herbatę w miejscowym barze. W Pyzdrach skoczyliśmy jeszcze nad port nad Wartą. Fajny, kamienisty zjazd prowadzi do niego ;). Po przekroczeniu Warty zaczął się najlepszy odcinek dzisiejszego tripu- jazda wzdłuż Warty Nadwarciańskim Szlakiem Rowerowym po wale przeciwpowodziowym. Bardzo przyjemnie się nim jechało- trochę piasku po drodze się znalazło, ale przejezdne w całości. Widoki przyjemne dla oka rozciągają się po obydwu stronach szlaku. No i jadąc nim ma się wrażenie totalnej dziczy, gdyż tylko czasami spotyka się pojedyncze domy po bokach. Tak nam minęła droga NSR-em do Zagórowa. Tu nic ciekawego nie spotkaliśmy. Dalej skierowaliśmy się na Ląd, po kilku kilometrach jazdy dość ruchliwą szosą po prawej stronie ukazał nam się widok pocysterskiego opactwa w Lądzie. To jest kurczę kolos, wielkość robi wrażenie ;). Z Lądu do Ciążenia, gdzie robimy fotkę pałacu- niestety tylko sprzed bramy. Jest to dawna letnia rezydencja biskupia, obecnie w zarządzaniu biblioteki uniwersyteckiej Adama Mickiewicza w Poznaniu. Z Ciążenia już skierowaliśmy się w kierunku Gniezna. Najpierw do Strzałkowa, następnie do Wólki. Po drodze przejazd nad A2-ką i obok słupów energetycznych i od razu przypomniała się wycieczka z Grigorem :D. Dalej Szemborowo i Jaworowo. Tu w czasie robienia fotki pamiątkowej tablicy zadzwonił Sebek z wiadomością, że razem z Anetką będą wracać do Niechanowa i zgadaliśmy się na spotkanie w okolicach Niechanowa. Z Jaworowa do Mierzewa, Karsewa i już byliśmy w Niechanowie. Na wjeździe do miasta urządziliśmy konkurs sprintów- prędkość dochodziła do 40 km/h :D. Po tym tętno nieźle podskoczyło ;). Na wjeździe dołączył do nas Mateusz i we trójkę ruszyliśmy na spotkanie Sebka i Anety. Spotkaliśmy się kawałek za Niechanowem. Czas minął nam na miłych pogawędkach :). Po gadkach i śmichach- chichach pojechaliśmy w kierunku Gniezna. Na koniec tripu były największe jaja :D. Sporo się naśmialiśmy :). W Gnieźnie rundka przez Wenecję, pożegnanie na torach i do domu.

Kościół i figurka w Bardzie

Murzynowo Kościelne

Bażantarnia

Pyzdry

Nowy statyw Jerrego :D

Widok na Pyzdry z wału nad Wartą

Widoki z jazdy NSR

Po równiutkim asfalcie też zdarzyło się pomykać ;)

Klasztor pocysterski w Lądzie

No i słupy :D

Udało mi się uchwycić CASĘ

Pamiątkowa tablica w Jaworowie

Spotkanie wesołej ekipy Bikestats :)

| 16:54 wtorek, 15 kwietnia 2014 | linkuj jelon85 - Ano, takie wycieczki w mało znane tereny zawsze są bardzo fajne- super odmiana od obadanych tysiące razy okolicznych rejonów :). Co do statywu- potrzeba matką wynalazków :D.
    jelon85
    | 20:43 poniedziałek, 14 kwietnia 2014 | linkuj Bardzo fajny wypad sobie zorganizowaliście na weekend:)
    Pan Jurek musi opatentować ten statyw jak gadżet dla rowerzystów :D
    | 12:28 niedziela, 13 kwietnia 2014 | linkuj jerzyp1956 - Dzięki :).

Marcin, Sebek - Faktycznie, to chyba Hercules. Jo tam się na samolotach ni znom :).

Grigor86 - Tereny naprawdę piękne na rower. Właśnie podczas jazdy wspominaliśmy Wasz trip :). Humory zawsze nam dopisują więc wciąż jest śmiesznie ;).
    | 11:44 niedziela, 13 kwietnia 2014 | linkuj Przezajebista wycieczka Micor! W zeszłym roku wraz z Piotrasem przejechaliśmy cały wschodni odcinek NSR i powiem Ci, że to co Wy zobaczyliście, to namiastka tego co tam można zobaczyć. Ale jednak troszkę dziczy zażyliście :-) Wuchta ciekawostek i dobry humor jak zwykle Wam dopisywał. Tej a tak na przyszłość to trzmiele "bąki" nie gryzą, a ni nie żądlą, więc nie ma się czego bać, chyba że natrafisz na SZERSZENIA!!!! Moja babcia mówiła na te penery "SIERSZCZYŃ" i jak się pojawiał to wszędzie była panika i jak odlatywał to pozostawał po nim tylko jubel, bo krzesła były połamane, a nogi od stołów powyrywane!
    sebekfireman
    | 07:27 niedziela, 13 kwietnia 2014 | linkuj Też mi się wydaje że ten samolot to Hercules bo Casa ma tylko dwa śmigła. Na wjeździe do Niechanowa to chyba wszystkich na ściganie bierze bo jak ostatnio tam z Anetką jechałem to też zaczęliśmy się ścigać.
    marcingt
    | 06:22 niedziela, 13 kwietnia 2014 | linkuj Wycieczka mega udana :) Ten samolot to chyba jednak Hercules jest.
    jerzyp1956
    | 05:55 niedziela, 13 kwietnia 2014 | linkuj Fajne fotki super wycieczka .

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa esukc