Poznań

Trasa do Poznania:
    Mnichowo> Pawłowo> Łubowo> Pobiedziska> Kobylnica> Poznań

Trasa powrotna:
    Poznań> Swarzędz> Kostrzyn> Iwno> Nekielka> Graby> Czerniejewo> Pawłowo> Mnichowo

Wyjazd z domu ok. 9:30. W Pawłowie skręcam w prawo i kieruję się w stronę Łubowa. Drogą krajową nr 5 jadę prosto w stronę Poznania. Ruch od strony Gniezna niewielki, myślałem że będzie większy. Za to od strony Poznania aut od groma, wszyscy chyba wyjeżdżają na długi weekend :). Mijam Pobiedziska oraz Kobylnicę i o godzinie 11:20 jestem w Poznaniu. Jadę prosto ulicą Gnieźnieńską, Główną, Zawady, Bydgoską, przez most Mieszka I i Bolesława Chrobrego dojeżdżam do centrum i się trochę gubię (mapa bardzo pomagała mi w odnalezieniu się w wielkim mieście :) ). Jakimś sposobem znalazłem się na moście Dworcowym. Ulicą Grunwaldzką dojeżdżam do Bułgarskiej a stamtąd do celu podróży rzut beretem. Wchodzę do Cykloturu, odbieram zamówiony licznik, klucz do pedałów i uchwyty do zamocowania pancerzy. Ustawiam i montuję licznik oraz uchwyty, co zabiera mi chwilę. Pod Cykloturem piję trochę wody i jem kanapkę :). Gdy tak siedzę i odpoczywam poznaję kolejnego bikestatowicza KeenJow, który odbierał ze sklepu nowe kółka. Chwilę rozmawiamy, jak sam przyznał nie mógł przejść obojętnie obok takiej ładnej machiny ;). Jeszcze chwilę spędzam pod sklepem, pytam o drogę dwóch panów, którzy odprowadzają mnie spory kawałek drogi ul. Grunwaldzką. Dalej do centrum, przez most Królowej Jadwigi, Rondo Rataje, Bolesława Krzywoustego, Chartowo do ul. W. Dymka, następnie ul. Piwną, Kobylepole, Borówki, Żywiczną dojeżdżam do Swarzędza i jadę główną drogą w kierunku Gniezna, tu ruch jest już większy, ale tragedii nie ma. W Paczkowie kupuję butelkę wody, biorę kilka łyków po czym ruszam dalej w stronę Kostrzyna. W Kostrzynie odbijam w lewo w kierunku Łubowa, po czym kieruję się w prawo w stronę Wiktorowa. Zielonym szlakiem docieram do Nekielki, objeżdżam praktycznie całą tą mieścinę, skręcam w lewo i ponownie zielonym szlakiem przez las. Jadę i jadę, a końca tego szlaku nie widać :), dojechałem do szosy, skręcam w prawo i żółtym szlakiem jadę przez Graby już w stronę Czerniejewa. Ostatnie kilka kilometrów to już prosta, asfaltówka przez Czerniejewo, Pawłowo do Mnichowa.

I tym sposobem pierwsza setka (a nawet trochę więcej) w sezonie za mną, biorąc pod uwagę to, że w zeszłym sezonie nie zrobiłem ani jednej 'setki', z dystansu oraz z czasu jego pokonania i średniej prędkości jestem bardzo zadowolony.
    Pozdrowienia dla KeenJow i dla panów, którzy odprowadzili mnie od Cykloturu.

Kilka zdjęć:
    Tablica na wjeździe do Poznania © micor

Stadion Lecha Poznań © micor

Kościół Matki Bożej Bolesnej w Poznaniu © micor

Rzeka Warta w Poznaniu © micor

Wieża Eiffla w Swarzędzu © micor

Sigma BC 1009 © micor

KeenJow
    | 10:21 poniedziałek, 2 maja 2011 | linkuj Jak już by Ci składali te koła, to możesz się też spytać o złożenie w wersji na obręczach DT - ciekawa alternatywa, wygląd mają moim zdaniem ciekawszy niż XM317, bo Mavici są takie jak moje bezimienne obręcze, tylko naklejkę mają Mavic'a - która za pewne bo jednym deszczu zejdzie. Przyklejają ją jeszcze na spaw, żeby zakryć nie wiem co. Niby te DT nie mają ograniczeń, ale gdzie się spojrzy indziej, też jest 90kg max (jak XM317). Muszę schudnąć ;))
    | 12:28 niedziela, 1 maja 2011 | linkuj Tak, dokładnie o tych. Dla mnie kolor ma trzeciorzędne znaczenie, najważniejsza sztywność i wytrzymałość, później waga a kolor na końcu :) a nawet jakby były czerwone piasty to nic, najwyżej bym się wyróżniał :). Właśnie te szprychy coś nie bardzo mi podchodzą, może by wymienili na cieniowane jakbym do nich napisał i by jeszcze straciły na wadze. Zobaczymy ale chyba się na nie skuszę :)
    KeenJow
    | 12:08 niedziela, 1 maja 2011 | linkuj Ach podałem złego linka - miał być ten.
    | 12:07 niedziela, 1 maja 2011 | linkuj Pewnie mówisz o tych kołach. Fajne. Mi nie pasują elementy czerwone bo nic nie mam w bajku redowego ;) No i chciałem mieć cieniowane szprychy - chociaż to tylko 100g zysku, DB454 CN Spoke był w tej samej cenie co DT Champion...
    | 11:32 niedziela, 1 maja 2011 | linkuj Heh jeszcze może się tak zdarzyć, że podobne komponenty będziemy mieć ;). Epicon wpadł w oko, gdyż nie kosztuje fortuny i lekki, a plan zakłada odchudzenie GT-ka bez bankrutowania ;). Co do kół to bikestacja ma ofertę właśnie na takich piastach i obręczach z tym, że na szprychach DT Champion za 450 zł, a do kasety SLX nie zamierzam dopłacać aktualna mi starczy w zupełności.
    KeenJow
    | 09:33 niedziela, 1 maja 2011 | linkuj Czekam na zaplecienie - to potrwa.
    Chyba tor ulepszeń masz podobny do mojego ;)
    U mnie Epicon już jest od roku - sprawuje się na naszych równinach super. Wersja 2011 jest fajna, widziałem, że taniej niż kiedyś można go wyhaczyć (poniżej 600zł) np. w CTBike.pl ;)
    Koła właśnie takie składam jak napisałeś ! ;) Z jedną różnicą : szprychy CNSpoke - tańsze i też cieniowane - waga taka jak Sapim Race 1,5x droższy. To co wczoraj miałem w ręku to obręcze Mavica XM317, a w plecaku miałem Novatec'a - najbardziej podstawowego (751SB, 802SB), ale pod V-ki MTB są tylko 3 modele. Następny jest ciężki jak cholercia (tył), a najwyższy kosztuje znacznie więcej i jest tylko pod aluminiowy pająk w kasecie (to nie problem, ale trzeba mieć kasetę min. SLX, a lepiej XT).
    | 08:40 niedziela, 1 maja 2011 | linkuj KeenJow- nie ma za co. Lawinka na pewno posłuży mi przez bardzo długi czas, póki odpukać nie pęknie lub wymienię ramę na Zaskara :D. Szprychy też koła, ja planuję wymienić na zestaw z piastami na maszynówkach Novateca, obręczach Mavica XM317 i szprychach Sapim Race lub jakichś DT kółka oczywiście pod V-ki. Myślę, że przez zimę coś sensownego uda się kupić, poza tym w planach biały Epicon i kokpit, korba Deorka ze zintegrowaną osią ;). Zadowolenia z nowych kół :).
    KeenJow
    | 08:25 niedziela, 1 maja 2011 | linkuj Dzięki za pozdrowienia ;) Sigma fajna, niech Ci służy, podobnie jak machina- Lawina ;))
    Niestety, Cyklotur nie robił mi kół - obręcze tańsze dostałem w Centrumrowerowe taniej, mieli też piasty, które chciałem (Novatec). Cykloturowi chciałem dać na zaplot, ale serwis mają zajechany, więc poprosiłem o dobór długości szprych i kupiłem tylko szprychy i nyple (CNSpoke). Zaplot oddałem do Armotu, sami nie mają w ofercie cieniowanych szprych - dolina.
    Zobaczymy jak wyjdą i czy się nie rozlecą. To mój ostatni wydatek na GT. Tylko ramki nie wymienię - piękne malowanie, chociaż geometria podobna i klasę wyżej ;))
    | 07:26 niedziela, 1 maja 2011 | linkuj sebekfireman - dzięki :)
    KeenJow- błądziłem po Twoim mieście w drodze powrotnej i stąd tak duży dystans, pierwotnie miało być ok. 110 km a wyszło ponad 20 więcej. Zakupy udane, sigma miała już ponad 70 km testu w drodze do domu, sprawia wrażenie bardzo przyjemnego licznika. Też miło było poznać, dzięki :)
    KeenJow
    | 21:19 sobota, 30 kwietnia 2011 | linkuj Hehe. A ja Cie szukałem po GT w Poznaniu, a tu takie odległości trzepiesz ;) Nieźle - gratulacje. Mam nadzieje, że zakupy udane ;) Miło było poznać, super rowerek ;)
    sebekfireman
    | 18:13 sobota, 30 kwietnia 2011 | linkuj Ładny dystans. Gratulacje

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa ziejl