Maj, 2016

Środa, 18 maja 2016 · dodano: 19.05.2016 | Komentarze 0

Kostrzyn MTB Maraton 2016

Niedziela, 15 maja 2016 · dodano: 15.05.2016 | Komentarze 2

Przyszła pora na kolejny w tym roku maratonowy start- tym razem lokalizacja tegoż to całkiem bliski Kostrzyn. Dojazd ekspresowy razem z Danielem i Michałem. Na miejscu formalności w biurze zawodów poszły mega szybko (w zasadzie tylko odbiór pakietu) i czas się przebrać- co było średnio przyjemne w panującej dzisiaj aurze- całkiem zimno i dość upierdliwy wiatr.

Ustawianie w sektorze spoko- udało się w czubie ;). Po starcie od razu ogień i prędkości pod 40 km/h- przy takich szybkościach blacik 36 okazał się nieco mały i brakowało przełożenia- nic to, w końcu nie za często pomyka się tak szybko na MTB ;). W peletonie miałem nawet moment, by życzyć Wazie powodzenia. Szybsza czołówka po kilku kilometrach zniknęła z oczu i mykając w peletoniku czekałem na wjazd w teren by na 100% zacząć jechać swoje. W końcu zaczęły się upragnione dukty Promna- super! Licznik ciągle wskazywał ponad 30 km/h- nastawiłem się na to pamiętając kostrzyński ścig sprzed 2-óch lat, więc zaskoczenia nie było. Na pętlach pociskanie szło w porządku, zdarzało się łykać pojedyncze sztuki. W pewnym miejscu- po szybkim zjeździe przed rzeczką nie wyrobiłem zakrętu i prawie wpakowałem się w jakiś kikut- szczęśliwie hamulce dały radę i obyło się bez przygód. Dalsze napieranie spoko, wąwozik w Nowej Górce pokonany na pełnej prędkości i następnie podjazd na Kociałkową (na każdej z trzech pętli pokonywałem jako lider pociągu ;) ). Na podjeździe widzę znajome sylwetki- to JPbike, Hulaj i Marek dopingowali. Przy napieraniu pod górę udało mi się nawet przybić piątkę z Jackiem hehe ;). Druga pętla również spoko ale w pewnym momencie rozglądam się i przede mną nikogo a nieco za mną jedynie znajomy- Michał. Poczekałem i utworzyliśmy dwuosobowy pociąg- przy dzisiejszym wietrze nie było sensu samemu się męczyć. Tak wspólnie ciśniemy i za jakiś czas doszedł nas Robert z Fortuny Teamu- oczywiście się podłączył. Przy drugim podjeździe na Kociałkową dla czystej zabawy z jazdy znalazłem pokłady pary w girach i uniosłem przednie koło wykonując małe wheelie- frajda musi być nawet przy ostrym maratonowym naparzaniu :D. Aż szkoda że Jacek nie zdążył tego uchwycić, bo byłaby ekstra fotka! Trzecia pętla bez szaleństw, noga cały czas spoko kręciła i wszystko sprawnie pokonane. Na zakończenie pętli wylot wprost na asfalt w Kociałkowej i tu nasz pociąg stopniowo się powiększał- skończyło się na około 5-6 osobach. W sumie dobrze się cisnęło bo większość dawała zmiany i można było nieco odpocząć i nie wypompować się do reszty pod wiatr. Przez długi czas mieliśmy nudną i szybką asfaltową dojazdówkę do mety, na której miałem sporo czasu pomyśleć jak rozegrać finisz. Stwierdziłem, że odpoczywam na kole, a później się zobaczy. Równo, szybko napieramy całą grupą- na asfalcie widzę oznaczenie "3 km do mety". Tu myśl- spokojnie Micor, nie szarp. Następne- "1,5km" i wjazd na jakieś terenowe kurwidołki- tu odrobinę przyspieszenia, ale ciągle siedząc z tyłu na kole. Przed metą atrakcja w postaci przejazdu przez wykarczowane pole- super, kolejne wnerwiające wyboje. Po tym wjazd na osiedle domów jednorodzinnych, gdzie jeden poszedł do przodu z naszego pociągu- no to przyspieszamy! Na ostatnim zakręcie przed metą minął mnie kolega z Fortuny- czyli z przodu dwie sztuki. W głowie myśl- "Meta za jakieś 200 metrów a tu mnie mijają. Nie może być- ścig trwa do minięcia kreski!" Przydepnąłem w tym momencie ostro i szybko myknąłem obok Roberta z Fortuny. Drugi coraz bliżej- gonimyyyy! I nie odpuszczamy chociaż uda zaczynają piec! Miałem już dobrą prędkość i zaraz po wjeździe na teren stadionu zostawiłem go za sobą- nie próbował gonić. Ekstra! Wjazd na metę niezagrożony na full speed!

Start na mega plus- nastawiałem się na dobry, mocny trening i to udało się zrealizować w pełni. Dzisiaj również jechałem z zamiarem poćwiczenia jazdy w pociągu (brak takiej jazdy zgubił mnie w Chodzieży) - również nieźle poszło ;). Po raz kolejny postartowe zadowolenie jest pełne, lecimy dalej.

Wynik:
    33/ 86   Open
    mega
    15/ 22   M2

Fotki by JPbike

Kostrzyn maraton 2016

Terenowa pętla Micora

Piątek, 13 maja 2016 · dodano: 13.05.2016 | Komentarze 4

Ostatnie mocniejsze deptanie przed niedzielnym maratonem w Kostrzynie. Standardowy przelot moją pętlą Jankowo/ Wierzbicznany. Pomykało się wyśmienicie- samopoczucie OK, technika na singlach w porządku, siła na podjazdach jest- pozytywnie nastawiony na Kostrzyn jestem ;). I nawet poprawiłem czas na jednym swoim segmencie :). Delikatne zmiany wprowadziłem też w bike'u- blacik 44 zdemontowałem, a na miejsce 32 zamontowałem koronkę 36- zupełnie dla mnie to starczy, idzie jak burza :). Czasami mogę zupełnie zapomnieć, że mam przednią przerzutkę, idealnie.

Tak się prezentuje odświeżona korba

Korba Deore 22-36

Po lasach czerniejewskich z Kubą+ miasto wieczorem

Czwartek, 12 maja 2016 · dodano: 12.05.2016 | Komentarze 0

Okołomiastowy tlenik

Wtorek, 10 maja 2016 · dodano: 10.05.2016 | Komentarze 0

XC Pniewy

Niedziela, 8 maja 2016 · dodano: 10.05.2016 | Komentarze 5

Ufff, no i zaliczyłem powrót do pomykania w XC. W dodatku od razu na ekstra pętelce w Pniewach i tegorocznych Mistrzostwach Wielkopolski. Trasa wyśmienita, wymagająca dobrej kondycji i techniki oraz dająca ogromną radość z jazdy ;).

Po dojechaniu do Pniew od razu spotykam Daniela i Tomka z GKKG, idziemy załatwić papierkową robotę, przebieranie i już na kolarsko do miasteczka zawodów. Akurat trafiłem na ustawianie się na starcie Mastersów, spotkałem Jarka i Jacka, chwilkę pogawędziliśmy przed ich startem i ruszyłem na kółko zapoznawcze. Pętla fenomenalna, ekipa Odjechanych wykonała kawał dobrej roboty z trasą, było wszystko- szybkie zjazdy z uskokami, trzymające podjazdy, bandy, rockgardeny- Pure MTB ;). Jeszcze między dopingowaniem moich ziomali z Poznania a swoim startem wspólnie z Patrykiem (nieznajomy ;) ) udajemy się na pętlę. Dobry ruch, bo udało mi się przełamać i przejechać najazd z paletą i kamieniami za nią- w sumie nie taka całkiem dupa techniczna ze mnie :D.

OK, pora ustawić się na starcie. No i poszli no i ogień. Start standardowo średnio mi wyszedł, choć i tak dużo lepiej niż podejrzewałem- ale nic to, niespecjalnie lubię to początkowe przebijanie się w XC- wolę robić swoje na trasie. Pierwsze kółko technicznie w porządku, wszystko spoko przejechane. No, oprócz trudnego rockgardenu w lesie, gdzie za każdym razem jechałem objazdem (jeszcze technika nie ta). Na pierwszej pętli nieźle się tam zakotłowała i sporo osób udało się minąć ;). Technika techniką, za to kondycyjnie masakrycznie przebrnąłem pierwsze okrążenie. Organizm dostał niezłego kopa, tętno szalało a płuca to piekły, nogi za to spoko kręciły ;). Spory czas jadę łeb w łeb z zawodnikiem z Wolsztyna i drugim z Poznania. Tak się wspólnie tasowaliśmy na rundach ;). OK, pierwsze kółko przetrwane, organizm i tętno nieco się uspokoiło, ten początkowy szok minął- no to napierałem swoje ile pary w łydzie! Druga pętla również elegancko wleciała, ciągle we trójkę jechaliśmy i tasowanie cały czas było ;). Cisnę cały czas swoje na 100% z turbo dopingiem Jacka i Hulaja- miło, dawało kopa ;). Trzecia runda spoko również- w zasadzie z każdą kolejną czułem się coraz lepiej- to mnie bardzo cieszyło. Na tym kółku odpadł kolega z Poznania a z kolei odjechał nieco z Wolsztyna- miejscami nawet go nie widziałem przed sobą. Na dodatek w jednym miejscu łańcuch spadł (na wyścig zdemontowałem blacik 44), szczęśliwie bez straty miejsca i błyskawicznie się uporałem z awarią. Hop na siodło i dalej konkretne napierdzielanie. Przed wjazdem na ostatnią dla mnie czwartą rundę dogoniłem tego co to mi odjechał wcześniej. No i widziałem, że on słabnie, a ja czuję się naprawdę dobrze pokonując kolejne okrążenia. Ciśniemy, ciągle blisko siebie i mniej więcej w połowie rundki kolega popełnia błąd i na skręcie zakopuje się w piachu. Taaak- miejsce wyżej dla mnie, świetnie ;). Resztę pętli to samotnie napierałem ile zachowałem sił- a jeszcze sporo miałem w zapasie i nawet nie czułem się bardzo zmęczony, super! ;). No i pozostał samotny wjazd na metę :).

Trasa naprawdę świetna, miałem niezłą zabawę przy pokonywaniu tych uskoków na pełnej prędkości, bandach, mostkach, zawijasach. Czysta radość z jazdy, uwielbiam to. Powrót do ścigania w XC zaliczam do udanych, jestem mega zadowolony ze startu.

Wynik:
    24/40 Elita
    (w tym 7 DNF)

Fotki (Jacek Głowacki i JPbike)

Na koniec świetny film z fragmentu pętli od JPbike'a

Kategoria <50 Km, XC, Z towarzystwem

Gąsawka, Barcin, Wenecja

Piątek, 6 maja 2016 · dodano: 06.05.2016 | Komentarze 4

Całkowicie spontaniczna uastawka z Kubą. Tylko na szybko rzuciłem hasło "Jedziemy do Barcina"- przyjemny dojazd z dużą ilością terenu znam, pogoda wyśmienita to jedziemy! Kubę zgarnąłem spod jego domu krótko przed 10 i we dwójkę udaliśmy się do celu tripu. Pierwsze kilometry standardowo przez Dębówiec, Lasy Królewskie, z których to wyjechaliśmy na Gołąbkach. Stamtąd czekała nas długa i nudna "Leśnostrada" do Doliny rzeki Gąsawki. Oczywiście nie odmówiliśmy sobie przyjemności przejazdu przez ową dolinę- ostatni raz byłem tu 2 lata temu i już zdążyłem zapomnieć jak tutaj jest pięknie. Krajobraz prawie jak w górach- korzenie, pagórki, przejazdy przez mostki, potok płynący w dole- cudnie ;). Można byłoby tu posiedzieć wuchtę czasu i napawać się pięknem otaczającej przyrody. Z doliny ruszyliśmy w większości terenowymi drogami do Barcina, po drodze mijając Chomiążę i tamtejszy "Gród Piasta", Jezioro Foluskie, Pniewy oraz Wójcin. W mieście zgodnie z tradycją zajechaliśmy na promenadę nad Notecią i rozsiedliśmy się na dłuższą chwilę na ławeczce. Miło, miło, ale trzeba było zbierać się do powrotu. A ten zarządziliśmy przez Wenecję- gdzie dojechaliśmy przez Wójcin i Pniewy. W samej Wenecji krótki postój przy zamku i stacji kolejki wąskotorowej. Stąd powrót znanymi już drogami przez Marcinkowo, Szelejewo, Lasy Królewskie do Gniezna. Z kompanem żegnam się na Winiarach i mykam do domu obok Wenecji (tej gnieźnieńskiej) i przez Dalki.

Podjazd w Gąsawce

• Kalorie 2016

Powidz, Skorzęcin

Czwartek, 5 maja 2016 · dodano: 05.05.2016 | Komentarze 0

Dzisiaj  rano ustawka z Kubą na jakiś dłuższy trip. Zaproponowałem wypad do Powidza na co kompan przystał z chęcią. Zbiórka o 10 na Wenecji i w drogę. I już po kilkuset metrach dopadł nas pech. No, w zasadzie Kubę- jakieś szkło wbiło mu się w oponę i przebiło dętkę. Trochę czasu zleciało na łataniu, wydawało się, że wszystko w porządku i ruszyliśmy dalej. Z miasta przebiliśmy się na Osiniec a dalej Szcytniki i Kędzierzyn. Tu Kuba stwierdził, że powietrze ponownie uchodzi. Zmuszeni byliśmy zorganizować kolejny Pit-stop. Ponowne podklejenie łatki nie przyniosło żadnego efektu i kompan zawinął się do Gniezna. Ja natomiast postanowiłem zrealizować mój dzisiejszy plan do końca. Samotnie ruszyłem więc na podbój powidzkich terenów. Trasa przebiegła sprawnie i dość szybko przez NWN, Trzuskołoń, Witkowo i Wiekowo. W samym Powidzu od razu pojechałem na "Dziką plażę" by pobawić się nieco na korzenistych podjazdach i zjazdach :). Oj, sporo czasu mi tu zleciało na szaleństwach zjazdowych i fun z jazdy miałem przedni ;). I przy okazji jakiś tam trening techniki też wleciał. Po tym standardowo udałem się na lody i objazd masteczka- przyjemnie było, bo tu czas płynie duuuużo wolniej niż w zabieganym mieście. Żeby nie wracać tą samą trasą i nabić jeszcze kilometraż, drogę powrotną ułożyłem znanym i lubianym terenowym wariantem przez Przybrodzin, Wylatkowo, Skorzęcin, Piaski, Krzyżówkę. Odbiłem jeszcze na singielek na Kujawkach, dalej Wola Skorzęcka, Szczytniki, Osiniec, Las miejski i Kokoszki. Podsumowując- dobry trip z wyśmienitą pogodą ;).

Widok na jezioro Niedzięgiel

Korzenny zjazd- tu miałem sporo zabawy :)